**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Fullspäckad dag = trött mamma ..

Av Lind@ - 28 april 2010 19:19


Dagen började redan 05:45 idag - Alice den lilla rackarungen tyckte det var morron då ... INTE jag! Men upp klev jag iallafall ...


Sen på förmiddan så var jag och Alice på mammagruppsträff hemma hos Marie & Edith. Vi fick bla supersmarriga Cupcakes (Leilas recept), med vit choklad och hallon - yammie :)


Vi var väl hemma vid halv ett snåret och då hade Fidde maten klar. Idag testade vi en köttfärsröra som man skulle lägga i filodeg & sen ha sallad till. Det blev lite tunt med filodeg, men Fidde hade bara följt receptet. Nästa gång tar vi mera, för göra det igen kommer vi absolut - det var jättegott. Det var både fetaost, paprika, purjolök & olika bönor i.


Alice somnade på vägen hem när vi hade 50 meter kvar hem så hon sov sig igenom lunchen ..


Sen hade jag lovat Olivia att vi skulle till öppna förskolan i em, så vi fick väcka Alice lite innan halv två .. inte så bra men skulle vi hinna till kl 14 & Alice dessutom skulle hinna vakna till lite & äta och få ny blöja så fick det bli så ..


Iväg kom vi - stressade som vanligt tycker jag. Av nån konstig anledning kör det alltid ihop sig när vi ska just dit ... men det brukar vara att sovtiden alltid blir nåt vajsing med just dom dagarna ..


Vi hade mysigt när vi var där och Alice gungade och dansade under sången - lilla gobiten, jag önskar jag hade kunnat lägga upp ett klipp på henne här ..

Olivia gjorde en fin teckning med massa glitter på - den kommer "nog" försvinna utan att hon märker det för jag är inte så intresserad av att ha glitter i hela huset :)


Tiden från vi kom hem till jag la Alice vid 18:30 var inte så kul kan man säga - jisses vad trött hon var !!!! Hon lipade konstant i 2 timmar - jag skojar inte!

Olivia hade en grannkompis härinne & det var tur det för jag hade inte kunnat spendera tid med henne när Alice var helt ur gängorna.


Såna här seneftermiddagar/kvällar när man är själv med barnen och det är mycket lip och gnäll och skrik bara SUGER energi ... Det ska bli så gött att detta är sista kvällsveckan ... Även om Fidde kommer ha några övernattningar emellanåt, men inte veckovis i sträck ...


Ikväll blir det nog att jag fortsätter på min nya bok som jag fått låna av vår granne Jessica. Läste Snabba Cash för nån vecka sen, som jag för övrigt tyckte var helt supersupersuperbra! Nu läser jag hans andra bok - Aldrig fucka upp - den har börjat bra så jag hoppas det fortsätter så :)


Go onsdag kväll på Er !!



 
 
Ingen bild

Sofia

28 april 2010 21:51

Det var en fullspäckad dag...hoppas lilla Alice tar lite sovmorgon imorron då ;-) kram

 
Ingen bild

Anna o Wille

29 april 2010 08:44

Oj oj det va ingen dålig dag ni haft...kan förstå om du dök i säng tidigt. Hoppas vi syns imorgon..Kram ANna

 
Ingen bild

Anna

29 april 2010 09:35

Hej. vilken morgonpigg tjej du har. Filippa vaknar med rätt tidigt men idag somnade vi om till åtta.. riktigt lyxigt. Idag ska vi åka och simma igen, det gillar hon. Läste din kommentar om jobbet igen, förstår att det känns sådär när man inte vet vad som väntar. Jag måste med börja söka jobb framåt, ska börja jobba efter nyår är tanken.. vill inte heller det, trivs rätt bra hemma med vår lilla höna. På onsdag den 5 maj så ska jag åka till DSV kl tio och bjuda på fika... vore väldigt kul om du hade "vägarna förbi" så vi kunde ses. Ha en bra helg.
kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards