**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

En liten eftermiddagstur ..

Av Lind@ - 27 juli 2010 21:52


Idag tog jag och barnen en trip till Jönköping och numera gamla jobbet.


Hade lite grejer att plocka med mig hem nu när jag ska sluta så den lilla lådan som ställdes undan när jag gick på mammaledighet fick nu följa med hem till Värnamo istället.


Det märktes att det var semestertider på jobbet - inte många på plats och rätt lugnt tempo för dom flesta, även om det är tufft för många var ju nästan själva på sin avdelning.


Eftersom jag varit ifrån jobbet såpass länge så känns det inte direkt som att jag ska sluta. Jag tror ju att hade jag jobbat och liksom räknat ner där så hade jag väl fällt en del tårar, men nu känns det inte så mycket.

Klart att vissa kommer man ju sakna mer an andra men så är det ju alltid.


Det var iallafall många som grattade mig och självklart så förstår dom att pendla så långt när man har småbarn, det är tufft.


Imorron får vi besök av min gamla aupairkompis Jenny och hennes sambo och två killar. Dom har varit i Vimmerby och stannar hos oss en natt på vägen hem till Göteborg. Vi har inte setts på superlänge så det ska bli helt galet kul att träffas !!


Nu ikväll har jag haft ett litet städ"ryck". Dammsugaren har varit framme, moppen likaså. Sen började jag putsa av lite fönster invändigt vid matplats och vardagsrum. Insåg när jag höll på som bäst att tar jag inte utsidan så ser det för jäkligt ut iallafall, så då började jag putsa ute oxå ..så det blev 9 inne och 17 ute ...


Nu gör jag inte mer idag - jo kanske plockar ur diskmaskinen ... fasen den är ju full jämt ...!


Goe kväll !!

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

28 juli 2010 08:29

Ja det är nog perfekt att byta jobb när man varit mammaledig.
Så duktig du varit som putsat så många fönster. Vi blir klara med målningen av huset idag så imorgon ska vi ge oss iväg på lite semester. Vi får se vart det bär iväg. Ha det gott kram

 
Jessica A

Jessica A

30 juli 2010 15:47

du är inte vetig!! men duktig!

du putsade fler fönster på en dag än jag gjort i hela mitt liv!!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards