**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Lind@ - 1 november 2012 17:06



Ja det är just vad jag har ...


För ett tag sen var jag ju via på jobbet på hälsokontroll, då hade jag järnvärde som låg en bit under vad som anses "normalt" ..


Efter det sen så har jag fått lämna 4 rör med blod + avföringsprov för att utesluta att jag av nån anledning förlorar blod den "vägen".

Jag tyckte väl att det borde man väl märka (om man förlorar blod genom 2:an menar jag ..), men svar NEJ, det behöver inte alls märkas.


Iallafall, igår fick jag svar per post från läkaren & proverna visade ingenting.

Hon hade skrivit ut recept på järnsulfat (Duroferon) som jag ska äta 2ggr/dag i 3 månader för att se om detta höjer mina järndepåer (&kanske gör mig något piggare på kuppen.. vilket jag hoppas !!   ).


Kruxet med järntabletter är ju bara biverkningarna ... har nämligen fortfarande ganska färskt i minnet när jag var gravid och åt järntabletter (då med betydligt mindre dos än vad jag fått nu) hur galet HÅRD i magen jag blev ... (& till och med fick ta lavemang en gång när det verkligen var TVÄRSTOPP  hela maskineriet !!   


OJOJOJ - kan ju skratta åt det nu, men DÅ.. HUA, då var jag inte kaxig !!


Så om ni mot förmodan ska köpa katrinplommon eller linfrö på affären och dom är slut - så kan ni lätt lista ut i vems skafferi dom ligger    


FLER SOM HAR SÅNA HÄR INTRESSANTA SAKER ATT DELA MED SIG AV ???   


Tjing - nu ska jag på Spinning strax !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards