**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Lind@ - 16 november 2012 16:57



Har haft ångest för maten denna gången ... temat var inte enkelt !!


Men till slut fick jag ihop en meny iallafall:


Det blev Kräft och Hummersoppa med taleggio till förrätt:


   Supergod och en soppa jag nog hade kunna tänka mig till nyårsförrätt !!


Till huvudrätt blev det: Panerad spätta med potatis, broccoli och rödbetstzatsiki


 

Tzatsikin var riktigt god, måste nog göra den igen tror jag bestämt.


Efterrätten stod för det finska temat, denna kakan gör man tydligen på Runebergsdagen den 5 feb.


 

Mycket smaskig även den. Serverad med hallonsylt och vispad grädde.



Här kommer lite fler foton från kvällen:


 

Jessica tärna Talleggio-osten som vi hade i soppan..

 

Veronica jobbar med Runebergstårtan ..

 

Jessica fotar med sin nya kamera !!

 

Vi försöker bara se snygga ut !!!   

 

Och här är ett par till som oxå bara ser snygga ut !!   




Jag hade kvällen till ära en ny håruppsättning (som behöver mer träning, men kul med lite variation)


 


 





Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards