**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Lind@ - 9 februari 2012 19:58


Trodde faktiskt i em att Alice var på bättringsvägen vad gällde kräkandet .. (har varit kanske 5-6ggr sen igår när det började & det var lugnt sen 11-tiden). Men vid 18-tiden idag när jag och Fidde skulle käka kvällsmat och hon satt i mitt knä så började hon hålla sig för munnen och jag märkte att det var nåt på gång ... Rusade bort med henne till diskhon och där kom en rejäl kaskad !! Så nu ligger det ombytet med kläder + Stampe & Bobo (hennes gosedjur) i tvättmaskinen..


Mormor har förbarmat sig över Olivia så Fidde körde henne dit efter skolan idag istället för hem till smittohärden!


Jag har legat i bäddsoffan hela dan med Alice idag och hela dan har varit helt försenad. Käkade inte frukost förräns kl 10, lunch efter kl 14 .... & detta sittandes i soffan med Alice, som bara har druckit vatten, äppeljuice, ätit lite yoghurt och ätit två små bett på en bulle (detta har ju kommit upp sen..)


Tog en promenad bort till mamma och pappa med kläder & gosedjur till Olivia när Fidde kom hem från jobbet & det var fantastiskt skönt att få komma ut i friska luften. Jag har inga kräkkänningar ännu trots att Alice legat som ett frimärke på mig idag.


Blir hemmadag för mig imorron igen för Fidde ska på begravning. Hans mormors systers man, Göte, gick ju bort för ett litet tag sen - goa snälla lilla Göte. Blir alldeles tårögd bara jag tänker på det ...



Av Lind@ - 9 februari 2012 10:20


Igårkväll anlände kräksjukan till oss !!! Alice kräktes nångång vid midnatt och sen har det varit lite intervaller inatt ...


Hon och jag har legat i bäddsoffan inatt och jag försöker parera in kräket i spannen bredvid så gått det går ..


Lilla stumpan vad det är synd om henne !!!


 

Såhär har vi fått bädda i bäddsoffan - där "bor" Alice och jag numera ..

 

 

 

En bild på Olivia oxå när hon har bäddat inför natten åt sig och Lilla och Stora Ludde på golvet i hennes rum!!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards