**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Lind@ - 15 oktober 2008 20:03


Olivia sover och själv har jag gjort mig en kopp varm choklad.


Köpte "fin" kakaoblandning på Chokladfabriken i Sthlm i helgen och det är den jag avnjuter nu. Nästa gång får jag nog toppa med lite vispgrädde oxå :)


Fidde jobbar så jag får roa mig själv på kvällarna denna veckan.


Roa och roa - jag lägger mig typ kl 21 ... behöver jag säga att jag är supertrött på kvällarna.

Jag skyller på den vilda bebisen som härjar i magen !!


Nu är det bara 3 månader kvar tills vi får träffa vår lilla bebis :)

Olivia klappar på magen och vill gosa med bebisen & hon säger ofta att hon är storasyster.

Igår fick jag dålit samvete när hon sa till mig på morronen att mamma ska vara hemma ....lilla pluttan .. hon är så goe nu och så träffar jag henne max en halvtimme på morronen och typ 1-1,5timme på kvällen.


Helt sjukt egentligen att pengar ska behöva styra den himla föräldrapenningen .... bara för att inte vi väljer att skaffa barn supertätt!


Jaja, jobbar ju bara drygt 2 månader till och sen ska det bli skönt att slippa åkandet varje dag.

Av Lind@ - 15 oktober 2008 19:57


Marie:

Detta kanske kan vara ett tillägg när du gör brunch nästa gång - käka inte upp det vid spisen bara :)


2 1/4 dl rågsikt

1 dl fil

1 msk flytande margarin

1 tsk sirap

½ tsk bakpulver

1 tsk brödkryddor

2krm salt

+ lite extra mjöl till utbakningen


Blanda allt i en bunke.

Dela i 8 delar och kavla ut till en tunn rund kaka.

(Degen är lite kladdig så vänd några gånger och snåla inte med mjölet)

Stek brödet på medelvärme utan fett tills det blir lite ljusbrunt.


Mums fillibabba :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards