**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Besök på förskolan!

Av Lind@ - 10 maj 2010 17:25


Idag har jag varit med Olivia på hennes förskola !!


Jag själv visste inte ens innan att man som förälder fick komma och hälsa på, men så är det (här iallafall).


Så för ett bra tag sen bestämde jag med personalen att jag skulle vara med Olivia idag mellan kl 9 & 14 ...


Vi har hunnit med en hel massa !!


Först sydde Olivia på sin kudde, sen var det lite klipp & klistra, följt av samling med Camilla. Efter det var det indelning i grupper och Olivia och jag hamnade i sjalgruppen. Där fick vi göra olika rörelser med sjalar och det var även lite avslappning (vilket vår unga dam har svårt för!).

Lite utelek efter det hanns oxå med innan det var dax för lunch. Pyttipanna med stekt ägg & rödbetor stod på menyn idag, det blev även jag bjuden på.


Efter lunch var det antingen saga i "gula rummet" eller lyssna på cd-saga i "mysen" - Olivia valde mysen och där blev jag sååååååå trött! Somna hade inte varit svårt alls ...


Efter det blev det några stygn till på kudden, sen lite klipp & klistra och avslutningsvis hann hon med några ombyten med maskeradkläderna. Och vips var klockan 14 !!!


Hem till Alice, som mormor fick passa idag. När vi bestämde på förskolan att jag skulle komma var det efter Fiddes gamla schema och då skulle han ha jobbat kvällen och därmed varit hemma ... men nu är det ju dagtid för honom & då fick mormor rycka in :)


VAD skulle vi göra utan henne undrar jag ??? Hon ställer upp i vått och torrt :)


Nu är Alice och Fidde iväg och lämnar av våra vinterdäck för sommarförvaring och sen hämtar dom upp Olivia (som hängde med mormor hem efter dagis). Jag har fått fixa köttfärssås & spaghetti ifred här nu & hann ju även med detta blogginlägg emellan :)


Hoppas jag hinner med en kvällspromenad idag (har äntligen hittat ett par låga Goretex-skor (Svart/silver/rosa Timberland blev det) på Märkesoutleten som jag tänkte inviga ..).


Vad har DU gjort idag ??

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

10 maj 2010 21:21

Så mysigt och få va med och se vad som händer en dag på dagis...!! Kan tänka mig att det va en mycket stolt Olivia som skulle visa mamma allt. Själv så har vi varit på träff med byamammorna fram till lunch. Sen har vi inte gjort så mycket mer...skönt och inte ha massa måsten ibland. Har ju varit fullt upp några dagar nu så det va skönt och bara göra INGENTING!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards