**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Lind@ - 5 december 2010 16:09


Igårkväll satte jag en deg på jäsning. Nu var det dax att testa receptet Durumbröd.


Det jäste över natten och imorse så vände jag ut degen och lät det jäsa inuti en handduk och sen gräddades det.


  


I samma veva blandade jag ihop ett annat bröd som skulle "vila och vikas" i flera omgångar. Det tog 4 timmar tills det var klart.

Emellan jäsningarna hann vi tom ut till pulkabacken en sväng.


  



Alice är inte piggelin här så hon och jag gick hem tidigare. Hon grät sista biten och sen när vi väl kom in så fick hon välling och somnade tvärt. I em har hon varit febrig och för bara en liten stunds sen så kaskadkräktes hon rätt ut inne på kontoret.... Nu är hon skållhet och har somnat i Fiddes knä ... VAB imorron for sure ... antingen för Fidde eller mig eller båda halvdag.



Av Lind@ - 5 december 2010 16:04


I lördags förmiddag drog Sofia och jag igång vårt årliga julbak.


Detta året tillverkades följande:


  • Polkaknäck
  • Spröda småkakor med choklad och hasselnöt
  • Kardemummaskorpor
  • Rocky Road

Trots att vi "bara" gjorde ovanstående grejer så höll vi igång från 11 till nästan kl 17. Lite mat och fikapaus och lite väntan däremellan förstås, men annars var det fullt upp.


  


   


    

Av Lind@ - 5 december 2010 16:00


I fredags var det vår årliga glöggfest ihop med några grannfamiljer.


  


Vi var 8 vuxna och 8 barn så det var fullt ös! Det var en lyckad & jättetrevlig kväll. Vi blev bjudna på glögg med tillbehör, risgrynsgröt & skinkmackor+ annat smått och gott & senare en supersmaskig halloncheescake. En del vin slank ner & jag jobbade ett tag på en rätt stark drink som Magnus blandat till   


  



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards