**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Lind@ - 18 december 2010 21:07


Igårkväll hade vi avslutning för säsången med vårt matklubbsgäng.


Detta året var vi hos Anna, Andreas & Wille i deras nybyggda fina hus.


Vi kör knytkalas och julbordet vi får ihop är faktiskt riktigt juste. Precis lagom med rätter faktiskt.


Dom sista åren har även respektive varit med och det tycker jag är ett trevligt "tillägg" vi gjort.

Vi byter julklappar oxå. I år fick jag en jordgubbstvål som doftar underbart + en hand & fotkräm med olivolja. Sofia hon vet vad som går hem ;)


TACK alla mina goa kompisar för igår.


  

Av Lind@ - 18 december 2010 20:55


Här kommer lite bilder från dom senaste dagarna ..


  

  


Det är ju mest jobb hela tiden och hemmet är eftersatt härhemma.Men vi har iallafall fått upp ett nytt tyg på en av tygtavlorna + att jag skickade efter nya julgardiner häromveckan. När Alice somnade idag så fick jag snabbt som tusan dra fram symaskinen och sätta igång och lägga upp dom. Mätte lite hastigt, klippte & sydde på frihand ... inget mätande hanns med & jag är helt förvånad för det blev superbra.


  


  


Idag har jag även dragit ett annat "tavel-projekt". Har en rödblommig marimekko-tapet som ska få bli en tavla .... Lite pyssel innan den är klar. Jag är precis inkommen från garaget där jag gått lös med svart sprayfärg ... Resultatet kommer förhoppningsvis till veckan, om det nu blir bra vill säga !?


Idag blev det en sväng till pulkabacken med barnen oxå, dom är oxå eftersatta eftersom mycket alltid ska hinnas med på helgen och det då inte direkt är prio på barnaktiviteter. Jag hoppas det kan bli lite mera sånt framöver för både barnen och vi behöver det.


I em har Fidde varit och hämtat ved hos en jobbarkompis så nu kan vi elda hur mycket vi vill :)


Imorgon ska det handlas julgran är tanken och även pyntas lite härhemma + handlas nån julklapp på stan.


Har annars nätshoppat lite klappar i år & det är ju onekligen rätt smidigt :)


Nu ska jag kura ihop mig i soffan med sambon :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards