**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Lind@ - 3 oktober 2010 19:51


I fredags köpte jag ett riktigt riktigt gott rött vin på systemet.

Det var en nyhet och jag chansade och köpte med mig en flaska hem.


Vilken lyckoträff !!!


Det var ett vin från Argentina som heter TAPIZ, 64kr ..


I lördags när vi var på stan så köpte vi på oss två flaskor till ;)


SPRING OCH KÖP !!!



Av Lind@ - 3 oktober 2010 19:02


Inledde lördagmorronen med ett intensivgympapass på Folkhögskolan mellan

kl 9-10 ! En riktig rivstart men sååååå gött :)


Sen var det lite ärenden på stan och så fikade vi med barnen.


Efter lite lunch hemma så var det en mamma som blev trött .... :)

så jag vilade på soffan rätt länge medans Alice sov (& Olivia och Fidde oxå.. haha).


Vid kl 17 var det dax för Fiddes mormor Anna-Lisas 80års fest.


Det var en kväll fylld med god mat, sång och vin :)

Mycket trevligt!


Alice sov hos mormor och morfar så idag "kostade" vi på oss en rejäl sovmorron !!! Olivia kom in på morronkvisten men hon ville bara ha igång tv-n så hon kunde kolla på Bolibompa. Klockan hann bli 10 innan vi käkade frukost - det var länge sen ska jag säga.


Sen var det lite hemmafix eftersom inte nånting blev gjort igår. Jag la upp ett par byxor åt Fidde, han torkade golvet under tiden och sen var det lite annat röj. Äntligen fick vi undan sommarskorna och fick fram dom lite mer höstiga modellerna :)


Vi har under eftermiddagen hunnit med ett Hångerbesök oxå. Fidde har hjälpt sin pappa med lite snickeri och sen käkade vi lite egna medhavda rester + lite som dom lagade till - perfekt! Ingen mat behövde gå till spillo :)


Till kvällsmat fick det bli risgrynsgröt idag, ibland tryter inspirationen & orken och då är det smidigt att ha lite annat att ta till.


Nu har barnen badat och Alice ska få sin kvällsvälling!


Vad har DU hittat på i helgen ??

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards