**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Lind@ - 13 oktober 2010 19:11


Alice blev ju sjuk i helgen och hon är fortfarande krasslig !!!


Mormor har fått passa henne i 3 dar nu .... & kanske imorron med?


Natten till idag har hon hostat så galet mycket så jag har knappt sovit nånting. Fidde knallade ut och la sig på soffan efter halva natten så inatt gör nog jag det.

Jag var helt död imorse och trodde knappt jag skulle klara av dagen på jobbet, men det är så intensivt nu så jag hinner knappt varken äta eller gå på toa eller ta en kopp kaffe!


På jobbet händer det grejer, både positiva och negativa. Det positiva är att "vårt" kontor är klart och vi (jag och mina 5 manliga kollegor) flyttade in igår em. Det behöver "fixas till" lite och idag efter jobbet så var jag och inhandlade lite diverse attiraljer!

Sen kommer en gardinfirma snart oxå och mäter, så får jag kolla ut ett tyg sen. Det ligger på min lott   


Det negativa är att en kvinna som jobbat hos oss i 40år är uppsagd. I praktiken kan man säga att jag "tar" hennes jobb eftersom hennes arbetsuppg ingår i min arbetsbeskrivning. Det visste jag inte om när jag började och när det uppdagades så kändes det verkligen jättejobbigt! Här kommer jag superglad för att ha fått jobb och så visar det sig att ledningen omorganiserar rejält och att hon nu får gå ...

Man kan väl säga att hon nu jobbar typ för min skull, det är MASSOR MASSOR att lära sig och just nu kan man väl inte säga att jag har koll på mer än kanske 10% ...


Jaja, nu är det som det är med det och jag försöker kämpa på så gott det går.

Jag trivs superbra ännu så länge och det känns fortfarande riktigt lyxigt att ha 10 minuter med bil till jobbet   

Av Lind@ - 13 oktober 2010 19:02


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så mailade jag ju en fönsterputsfirma för ett litet tag sen & imorse kom dom !!


Vi fick röja ur fönsterna och sen var det bara att komma hem till skinande rena fönster - UTE & INNE !! Fantastiskt :)


Jag tecknade 1års avtal och för ynka 800kr så kommer dom och putsar 4 (eller om det var 3) ggr utvändigt och 1 gång invändigt.

Kanske att det behövs 2ggr invändigt men då får vi väl beställa till det i så fall.


Jag funderar starkt på städning oxå. Med rutavdraget så är det ju faktiskt överkomligt även för oss med "svensson-löner".

Varannan  vecka hade varit perfekt - får se framöver om vi ska välja att lägga lite pengar på detta och slippa städa halva lördagarna ...


Frestande är det iallafall - eller hur ???



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards