**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2012

Av Lind@ - 3 januari 2012 17:04


Har varit föräldraledig idag så pyttelite sovmorron fick jag, till typ lite innan 7  :)


Alice fyller år idag så jag och Olivia sjöng för henne (Fidde hade hunnit till jobbet redan..) och så fick hon paket - Duplo, som dom genast skulle börja bygga med. Jag fick hjälpa till lite och vi byggde ihop lite grejer som dom lekte litegranna med. Eller Olivia gjorde det, Alice tetades mest! :)


 


Sen på förmiddan så fick vi finbesök av Jessica, Judit och Vide !!! Så länge sen vi sågs och det var jättekul verkligen. Gjorde köttfärslimpa i ugnen med rostade rotsaker som sen fick koka i buljong och Judit åt 3 portioner, Olivia 2st & Alice typ 1,5 port ... Så det gick hem kan man säga. Så mycket har inte mina barn ätit på bra länge :)

Sen åt vi glass till efterrätt och det var oxå nåt som gick hem hos dom små och stora !


 


När Fidde kom hem fick Alice några paket till som hon öppnade glatt och sen ritade hon en teckning.

I skrivande stund så gallskriker den lilla damen, helt övertrött och hon hade behövt sova, men nu är det ju på tok för sent!! Så det blir nog skrik fram till läggdags skulle jag tro ...


 

Av Lind@ - 1 januari 2012 13:51


Idag händer inte mycket här, trots att det var en mycket städad nyårsafton ...

Har spelat både UNO och SkipBo med Olivia och en kompis och både vunnit och fått stryk innan idag     


Har precis slösurfat runt ett bra tag och bla kikat på möbler av alla de slag ... drömma kostar ju inget ..   


Ett soffbord från Swedese står högt på min önskelista ... & idag såg jag ett snarlikt på Bolia för halva priset ...

Men originalet vill jag ju såklart ha om jag får välja !!


 

Vilket gillar du bäst ???

 

Hur spenderar du nyårsdagen ?? är det minsta möjliga aktivitet?

 

Har liiite funderingar på att kanske ta mig ut på en prommis sen, men vädret är iiiinge kul idag   


Det hade vart gött att få titta på film i lugn och ro, men det vet ju alla med kidz i småttingåldern - att det funkar ju sådär ...



Av Lind@ - 1 januari 2012 10:34


Får bli ett bildkollage från igår !!


Jättetrevlig kväll med god mat och många skratt (som vanligt när Fiddes systrar är med).


Båda våra barn var med ute vid 12-slaget och kollade på raketerna !! Helt otroligt att dom höll sig vakna, men det var nog tack vare tuppluren under eftermiddan.

Alice tyckte det var lite läskigt med raketerna och höll för öronen..  


   


 


 



Hur firade du Nyår ??


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards