**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Lind@ - 8 oktober 2011 13:24


Idag fick vi sovmorron :)


Vaknade 08:55 - wow! Hade iofs varit vaken rätt många ggr under natten då Alice är halvkrasslig och hostar som en tok! (Fidde var hemma med henne igår).


Det blev frukost och sen vid kl 11 skulle Olivia på kalas hos grannen. Då tog vi andra en långpromenad (1h 20min) ute i det fina (men blåsiga och rätt kalla) vädret.

Blev svängen runt Alandsryd och sen tillbaka ner bland husen och runt Folkets Park och hem. Så skönt - nu är dagens motion avklarad. Har fortfarande ont i halsen, bara på ena sidan, men det vill fasen inte ge med sig :( Har nog varit minst 1 vecka nu..


Jag vill bara slappa idag känner jag. Men måste nog fixa lite ljung till krukorna iallafall. Får väl bli om en stund ...


Nu ska jag ta ta i detta:


 


Vad hittar DU på idag ??


Av Lind@ - 8 oktober 2011 13:15


Igårkväll hade jag goa mammorna Marie,Johanna och Emma här på tjejmiddag.


Det blev en kväll med skratt, tjöt och vin såklart :)


Jag bjöd på lite bubbel (Asti Araldica) och Pommes Pinnes (riktig 80-tals klassiker men sååå goda tycker jag) när dom kom.

Efter det blev det en enkel fläskfilé"gryta" (med grädde,creme fraiche, soja och sambal oelek) och till det pressad potatis och sallad och nybakad Foccacia.

Senare under kvällen blev det en chokladkaka med en fyllning av kesella,grädde,florsocker och hallon som vispats till en tjock kräm. Kaffe och Tequila Rose (typ som Bailyes fast jordgubb - supersmarrigt!) slank oxå ner.


Inte ett kort lyckades jag ta - men men.. som värdinna hade jag annat att tänka på :)



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards