**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Lind@ - 17 oktober 2011 18:29


Har varit hemma från jobbet idag, efter en natt med helt galen smärta i munnen!

Alltså ärligt, det är nästan så jag hellre skulle föda barn igen, om det bara vore för själva värkarna och det (inte allt efteråt)


Ringde Folktandvården prick 07:10 när dom öppnar. Fick tid strax innan lunch och det kändes som en evighet att vänta tills dess.


Jag har verkligen vilat idag, bara kört några maskiner tvätt och plockat ur diskmaskinen, sen har det varit tv och surfande för resten. Kunde blivit rätt dyrt om jag hade klickat hem alla grejer jag hittade ... Men eftersom det blir dyrt nog med alla dessa tandläkarbesök och karensdag mm så avstog jag  


Undersökningen visade inte på nån direkt infektion, bara lite irriterat, men inte onormalt på nåt sätt. Jag fick iallafall antibiotika och starkare värktabletter med mig hem. 


Det känns direkt när tabletternas verkan börjar klinga av - gryyyyym värk! blääää vad jag är trött på detta. Tror ni man kan få be om att få bli sövd en vecka ??    

Jag hade gärna betalat för det !! måste väl kunna få utnyttja skattepengarna till nåt ...


Återbesök på fredag igen då dom ska ta stygnen ....


Det här med att jag tappat känseln i tungan verkar dom inte veta så mycket om, mer än att det är nerven som blivit skadad på nåt sätt. Hon ringde käkkirurgen i Jkp för att höra sig för mer men fick inte tag på nån där .. Men det lät som att det kan ta månader innan den kommer tillbaka OM den gör det ..

Bara att vänta och se alltså, men visst skapar det oro. Det smakar ju knappt nåt när man äter heller när det bara är ca halva tungan som har känsel.



Av Lind@ - 17 oktober 2011 18:19


Igår em när vi var hemma hos mina föräldrar så säger Olivia helt plötsligt:


  • Hur ser hans snopp ut ? (och menar morfar)
  • Jag svarar - haha jaadu, den ser nog ut som alla andras ungefär skulle jag tro..
  • Varpå hon kontrar med: men pungen då? (eller punken som hon frågar X antal ggr om dan ibland om den heter - hahaha)

Då bröt jag ju ihop helt och hållet såklart & givetvis dom andra oxå. Fidde var på toa så när jag ska berätta för honom skrattar jag helt hysteriskt.... och Olivia sitter som ett frågetecken och undrar vad alla asgarvar åt ...


Svaret på fråga nummer två fick hon nog aldrig ..  


Behöver jag nämna att vår dotter är väldigt intresserad av dom där intima delarna på kroppen !!


Mamma berättade om en annan liten tjej i Olivias ålder som bett att få se på sin mormors snippa och tja va tusan tänkte mormorn och visade. Då säger Svea -vilken hårapa - det var oxå rätt roligt   



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards