**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Lind@ - 14 oktober 2011 18:15


Igårkväll var det Annas tur att ha tjejmiddagen. Temat för kvällen var Finland/Dragon.


Som vanligt var det 3-rätters, vilket jag tyvärr inte kunde njuta av fullt ut pga operationen. Men jag var med iallafall och pillade i mig lite av allt. Vaniljvispen var nog enklast att få ner  


Vi lagade:


Blinier (en sorts pannkaka) med creme fraiche, rödlök, dill, rom och citron till.


Currykyckling i dragonsås med ris och sallad.


Fruktsallad med vaniljvisp


TACK ALLA FINA VÄNNER FÖR EN TREVLIG KVÄLL


Jessica och Veronica  

 

 Sofia med sin goa Lilly och Anne

 

Värdinnan Anna som är såååå snygg i sin korta frisyr

(det är nästan att jag själv blir sugen på att kapa av allt mitt hår!!)   


 Lilly som är söt som socker  

Av Lind@ - 14 oktober 2011 18:02


Igår em opererade jag ut min ena visdomstand.


Var superorolig hela förmiddan och det var med darrande ben jag stegade in på Folktandvården ..


Det var en besvärlig tand och min tandläkare kämpade på bra länge med att borra, bända, borra, bända, borra och bända .. Sen fick hon kalla in en annan tandläkare som fick ta över och hon var hårdhänt som tusan!

Jäklar vad hon slet innan den äntligen lossnade. 2 timmars plågande och 1940 kr fattigare. Visst skulle jag fått betalt för den behandlingen ??!  


Det gjorde ju inte ont under tiden för bedövningssprutor fick jag ett gäng, först 3st och sen två till efter en stund. Jag som inte ens tagit bedövning i hela mitt liv innan (jo i dom nedre regionerna efter att barnen fötts förstås   ).


När bedövningen släppte kom ju smärtan från h-vetet! Galet vad det började värka .. Ipren och Alvedon blev mina kompisar där ett tag.


Har varit på jobbet idag, men jag har inte varit pigg alls faktiskt. Tog smärtstillande på morgonen och har klarat mig på det under dagen. Sen har jag legat på soffan i 3 timmar nu i em, känner mig febrig och helt off.

Hittade en starkare värktablett härhemma som jag nyss svalde ner - hoppas den gör susen  


Såhär sovflötig och "hamster"-snygg är jag för tillfället:


   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards