**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Lind@ - 15 december 2009 20:09


Efter dagislämning knallade Alice och jag bort till Anneli på Stena. Köpte en grej av henne för ett tag sen när jag var på heminredningsparty. Det hade kommit nu.. Det var precis lagom att ta den rundan innan vi var bjudna till Rima & Petrus i mammagruppen.


Där blev det fika och tjöt - så trevligt så !! :)


Alice somnade på vägen hem och fick som vanligt sova i garaget. För att inte behöva första dra upp henne och ta av alla kläder, för att sen ta på allt igen, så hämtade vi Olivia lite tidigare idag.


Alice som varit rätt skeptisk till fiskrätter innan käkade idag upp mer än en halv burk med nån lax&broccoli-röra :) Framsteg på hög nivå :)


Idag var det avslutning på Olivias redskapsgymnastik. Det var lite kortare pass idag och dom fick lite fika, som var uppskattat.

Dom skulle tydligen fortsätta till våren, så det ska vi anmäla henne till. Hoppas vi får plats och att det blir en passande dag.


Vi har ju det lite kämpigt med Olivia och mat just nu! Hon äter superdåligt OM man inte mot förmodan aviserar att det blir efterrätt eller fika senare under dagen. DÅ kan hon helt plötsligt äta upp allt. Under hot nästan då ju för annars brinner ju fikat eller vad det nu är inne ... Skittrist att det är så!

Tips nån!? ...


Ikväll är jag lite sur på Kvantum - igen! Skulle fått 15kr i rabatt om jag köpte 6st HIPP barnmatsburkar - tror ni det drogs på kvittot ??? NÄ såklart inte! Så nu blir det att åka dit imorron igen! Pest!

Av Lind@ - 15 december 2009 20:03



Dagen började nästan chockartat! Några minuter innan kl 5 imorse vaknade jag och liksom - hmm - jag är kissenödig & sen bara - VA har jag inte varit uppe inatt ...NÄÄÄ jag har inte det!


Så toabesök blev det och i den vevan kom Fidde upp oxå. Sen gick jag och la mig igen & Olivia kom intrippandes vid halv 7 - snåret. Så kröp hon ner under täcket. Hon ville först kolla på Bolibompa direkt men jag lyckades hålla henne kvar en halvtimma.


Jag startade då med morgonbestyren inne på toan och bara väntade på att Alice skulle göra sin stämma hörd!


MEN - det dröjde till kl 07:30 innan hon började knöla i sängen .... helt otroligt :)


WOW säger jag - tänk om det kunde hålla i sig ...... (önsketanke...)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards