**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Lind@ - 18 november 2011 18:26


Vi måste snart börja ta tag i toaträning med Alice på allvar  - hon är ju ändå snart 3 år!!


Men hon är ju nada intresserad så tiden liksom bara rinner iväg ..


Idag när vi varit hemma så ville hon ha trosor på förmiddan och det fick hon ju såklart! En halv toarulle senare och typ 15 toasittningar så kissade hon på golvet - HAHAHA !!! Helt fårvånad bara stod hon inne på toan, dyngsur på leggingsen och fötterna i en stor pöl   


Men det bekom inte henne nämnvärt ...


Hur mycket papper hon gjort av med idag och hur många spolningar det blivit trots att det inte kommit många droppar kiss, vet jag inte - men skit samma, hon har ju TRÄNAT MASSOR   


 


 


Gjorde frikadeller i tomatsås till lunch idag från Markus Aujulay´s kokbok "Måndag till Torsdag" (som för övrigt varmt kan rekommenderas) - himla gott faktiskt - fast Alice käkade bara typ 20 makaroner - hon har  knappt ätit nåt idag!


 


Olivia är på "Filmkväll" inne hos granntjejen och Fidde och Alice är i badet och nu väntar dom på mig ... Bäst att logga ut nu  ..   



Av Lind@ - 18 november 2011 09:06


Alice hade fått feber igårkväll så idag är jag hemma med henne... Hon hade  38,1 imorse så riktigt pigg är hon inte, fast det är ju inget som märks på henne   


Fidde var hemma sist så idag var det väl min "tur" ... Även om vi annars brukar göra så att han är hemma förmiddan och jag eftermiddan så båda kan jobba lite..


Nu har hon hämtat Barnkammarboken så nu ska vi SJUNGA !!! Tur att det bara är hon som behöver lyssna på mig bedrövliga sångröst !!   


Av Lind@ - 18 november 2011 08:57


Igårkväll var det Veronicas tur att vara värdinna för tjejmiddan!


Temat för kvällen var Danmark/Kanel.


Menyn såg ut såhär (& allt var supergott så jag såg ut som jag var i 4:e månaden ungefär när jag kom hem ...  )


  • Smörrebröd med räkor, avokado, ägg mm + en med leverpastej, stekta champinjoner & bacon
  • Dansk hackebiff med spegelägg och sallad
  • Kanelpaj med vaniljglass

Sofia hade tyvärr ingen barnvakt så hon var inte med ..  


Däremot var Vide med och en som skulle varit avis på det är Alice - så fort vi sätter på datorn så ska hon kolla på Vide på Jessicas blogg !!  


Lite kul är det för nu är vi riktigt mörkhåriga hela gänget !! Inte en enda blondin kvar - HUR kan det komma sig??   


Lite bilder från kvällen:


   


 


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards